Šediviny
Předchozí Zpět Následující

Šediviny - 15.-17.6.2012

Už od února byl na tento termín naplánován sraz kamarádů ze školy na Šedivinách, resp. o kousek dál v Plasnici na chatě Radost. Mezitím se k němu přidaly další zajímavé akce, především svatba Magdy a Honzy. Po dlouhém váhání jsem se rozhodla, že obojí prostě stihnout nemůžu, nebo aspoň ne tak, abych si to užila, takže jsem na Šedivinách zůstala celý víkend.
Páteční večer byl ve znamení znovuseznamování s dávnými kamarády. Po pravdě, i přes mou změnu barvy vlasů se ke mě skoro všichni hlásili, dokonce velký Ivan mě poznal už na cestě k chatě i zezadu a s obrovským batohem na zádech. Povídání a vzpomínání bylo moc fajn a i na zpívání došlo.
V sobotu jsme trochu zabojkotovali Hynkův orientační závod a vyrazili se Špalíkama, Neničkama, Honzou a Zbyňkem s Peťou na výlet. Trochu jsme bloudili, trochu povídali, navštívili hospůdku s atrakcema pro děti i dospělé (houpačky a pivo) a pak se naše cesty rozdělily. Rodiny s dětmi se vrátily zpátky do base campu a my pokračovali dál jen ve čtyřech.
Na večerní hraní dorazili ještě Anitini místní kamarádi, takže mělo nový rozměr:-) Pak promítání fotek z cyklovýletu do Švýcarska (kde jsem nebyla:-), které mě umrtvilo. Vybitá baterka notebooku byla dobrá záminka k odchodu do spacáčku.
Ráno se ukázalo, že slíbená prohlídka Šedivinského kostela je spojená s obnovou manželského slibu Anity a Berušky. Bylo to moc milé a na závěr jsme zapěli několik spirituálů - ještě že měl Honza náhodou po ruce kytaru, tak to nebyla taková ostuda:-)
Pak něco relaxačních prací na místních latifundiích a navečer zase do Prahy...
Cestou na výlet obdivuju horské chaloupky - Plasnice. Cestou na výlet obdivuju horské chaloupky. Divoké hory = divoká zvěr. Kytičky. Kytičky. Kochám se tak zuřivě, že ostatní svádím z cesty. Díky tomu nacházíme slavnou skalku v Sedloňově, kde už jsem kdysi byla s Anitou, ale samozřejmě jsem na to zapomněla:-) Skalka u Grulichů. Skalka u Grulichů. Skalka u Grulichů. Housenka. Honza ulovil plesnivého motýla. Vyčítavě se na nás koukal (motýl)… Krajinka. Památný strom v Dobřanech. Udělali jsme si zacházku k hradu - tam jsme našli jen ceduli. Honza tvrdil, že našel i zbytky opevnění, ale přičítám to jeho bujné fantazii. Nedělní návštěva kostela spojená s obnovou manželského slibu. Beruška se vyfiknul:-) Matky s kočárky:-) Dobývání kostela má spoustu pozorovatelů. Čtení slibu. Čtení slibu. Kostel Hanka nám zahrála na harmonium. Následují práce na Šedivinských latifundiích. Vždycky jsem v televizi obdivovala, jak statkáři pracují v bílých košilích - a ono to není jen z televize! Beruška Pomocníci míří do Šedivin, kde budeme honit ovce. Zodpovědný úkol, naštěstí máme zkušeného velitele. Pojďte holky! Stavíme ohrádku na ochranu místní (orlické) orchideje - prstnatce májového. Ovečkám by mohl chutnat. To je on. Údajně mají jeho hlízy halucinogenní účinky, tak v posledních letech docházelo k plenění. V neděli dorazil i večerníček! Martin si koupil novou hračku. A aby si nenamlátil sám, koupil ji i synáčkovi.
Takhle vypadal náš výlet (včetně bloudění a chybějícího začátku).